Diagnostyka podwozia
Przy obecnym stanie dróg w Polsce, okresowe kontrolowanie głównych układów bezpieczeństwa w samochodzie jest koniecznością.
Sprawność hamulcy dla poczucia bezpieczeńtwa jest dla większości kierowców oczywista, jednak prawidłowa zbieżność czy odpowiedni stan amortyzatorów już niekoniecznie.
Tymczasem od jakości zawieszenia zależy nie tylko nasze bezpieczeństwo, ale również trwałość i niezawodność innych zespołów samochodowych, komfort jazdy pasażerów i stan przewożonych towarów.
Amortyzatory zużyte w 50% powodują, że juz przy prędkości 50km/h droga hamowania wydłuża się o dwa metry. Przy mokrej nawierzchni i zużytych amortyzatorach zwiększa się znacznie niebezpieczeństwo poślizgu.
Prawidłowe ustawienie zbieżności pozwoli natomiast zniwelować naturalną skłonność kół do rozchylania się na zewnątrz w czasie jazdy umożliwia na równoległe do kierunku ruchu toczenie się kół co również nie tylko poprawia bezpieczeństwo jazdy ale ogranicza zużycie ogumienia oraz paliwa.
Zaleca się zatem kontrolę układu hamulcowego, amortyzatorów i zbieżności kół przynajmniej raz w roku.
Nie jest możliwe określenie ich stanu bez odpowiednich urządzeń i fachowej wiedzy. Klient może nie wiedzieć, jaki jest stan techniczny podwozia, ponieważ użytkuje swój samochód w określonych warunkach ruchu (np. miejskiego, czyli w korkach itp.) i nie poddaje go ekstremalnym obciążeniom, które mogą wystąpić przy jeździe za miastem, na autostradzie itp.
Niezbędnym narzędziem dla wnikliwej analizy stanu technicznego pojazdu jest wiec odpowiednia linia diagnostyczna. Pozwala ona obiektywnie określić stopień zużycia poszczególnych elemnetów, wskazać czy wykonanie naprawy lub regulacji podzespołów pojazdu jest konieczne, a następnie udokumentować i zweryfikować wykonaną naprawę.
Nasz warsztat wyposażony jest w markową linię diagnostyczną MAHA i umożliwia swoim klientom kontrolę wszystkich newralgicznych podzespołów.